fredag 8 mars 2013

Rapport från FN och svenska stolen


Det händer så mycket här hela tiden och vi gör vårt bästa att hålla er uppdaterade. Här kommer en rapport från Angela:



Onsdag 6/3

Idag var den första dag då jag skulle sitta på den svenska stolen i FN. Det kändes stort att jag skulle sitta för Sverige och delta i de olika diskussionerna. Nu fick jag inte yttra mig, stränga order, men det var inte ens frestande. Bara att få sitta där och lyssna på alla från alla världens länder var stort. Jag blir imponerad att länder som har krig och elände ändå talar om kvinnors rättigheter.

Den som imponerade mest var Rashida Manjoo, speciell rapportör till FN om mäns våld mot kvinnor och flickor, som konstaterade att om detta våld istället varit en sjukdom så skulle alla stater utropa fullt katastrofalarm!

Angela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar